FANDOM

Cytrynowa Beza
Lemon Merique
Rodzaj Człowiek
Płeć Female picto
Zajęcia Prowadzenie salonu piękności
Zwierzątko Henna
Kolor Żółty, Błękitny, Limonkowy

Cytrynka  (właśc. Cytrynowa Beza) —  jedna z głównych bohaterek serialu, mieszkanka Owocowa. Prowadzi Salon Piękności. W polskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Justyna Kabała (sezony 1, 2, 3) oraz Marta Dylewska (sezon 4), a w angielskiej Andrea Libman.

WyglądEdytuj

Cytrynka preferuje kolor żółty, gdyż kojarzy się z jej ulubionym owocem (cytryną). Ma więc blond włosy  z wpiętymi zielonymi kokardkami. Ma też bluzkę w kolorze żółtym, żółte buty i błękitną spódniczkę.

ZainteresowaniaEdytuj

Cytrynka uwielbia swoją pracę w Salonie Piękności. Często przychodzą tam jej przyjaciółki, ale też i inni mieszkańcy Owocowa. Czasami dziewczynka ma dużo pracy i nie wszystkie jej pomysły wychodzą (tak jak paznokcie wydające dźwięki przy ruchu ręką), ale ona się nie poddaje. Niestety często nie ma czasu na spotkania z przyjaciółkami.

RelacjeEdytuj

  • Truskawka
  • Pomarańczka
  • Wisienka
  • Jagódka
  • Malinka
  • Śliwka
  • Placek
  • Słodka - Na początku Cytrynka, była pod wrażeniem zdolności kucharskich Słodkiej więc razem z Malinką, zatrudniła ją i Cierpką aby poprowadziły kafejkę. Jednak szybko zauważyła jak bardzo są one kłótliwe.
  • Cierpka
  • Jabłuszko - Cytrynka jest bliską przyjaciółką Jabłuszko. W odcinku Super Nowoczesny Dramat, Jabłuszko pomogła jej stworzyć peruko-kamerę za pomocą wsuwek do włosów i zrobiła je bezprzewodowe. Była również odpowiedzialna za wideo filmowanie pokazu mody jej i Malinki. Jednak w odcinku Rasowa Przekąska, z powodu wpływu Cierpkiej, Jabłuszko obraziła Cytrynkę w dość nieprzyjemny sposób mówiąc jej, że powinna wrócić do szkoły kosmetycznej na zawsze, ponieważ nie potrafi poprawnie pomalować paznokci. Niemniej jednak, Jabłuszko szybko ją przeprosiła za swoje zachowanie.

Zabawki Edytuj

GaleriaEdytuj

Cytrynka z fryzurą
Aby zobaczyć całą galerię, kliknij tutaj.